duben 2016
Abychom zajistili věcnou a smysluplnou komunikaci mezi zákonnými zástupci žáků a učiteli,
rozhodli jsme se vytvořit několik pravidel, za kterých by se vzájemné předávání informací mělo
odehrávat, aby přinášelo žádoucí výsledky.
Je dobré domluvit se s učitelem na rozhovoru předem, říct si, co bude obsahem jednání a kdy
a kde se odehraje.
KDY?
Volná hodina, odpoledne po výuce (NENÍ VHODNÉ ráno před vyučováním či o
přestávkách učitelé se připravují do hodin; též NENÍ VHODNÝ večer nebo víkend).
KDE?
Prázdná třída, místnost reedukace, po domluvě s kolegy též kabinet (NENÍ VHODNÁ
školní chodba, ve třídě před dětmi, na obědě, v restauraci, na ulici,...).
JAK?
1) Prostřednictvím e-mailu (lze využít i školní adresu) nebo sms domluvit schůzku, aby měl učitel
možnost připravit se na jednání věcně a s odstupem.
2) Je-li před námi řešení většího problému či konfliktní situace, je při jednání vhodná přítomnost
TŘETÍ OSOBY (výchovný poradce, školní psycholožka, ředitel, jiný učitel,...).
3) V některých případech bývá vhodná také přítomnost žáka, kterého se jednání týká.
4) Je dobré hovořit o konkrétních příkladech, ne o příliš obecných informacích.
5) V našich silách je řešit pouze otázky týkající se školy, ne například problémy rodinné.
6) Naším cílem je kvalitní vzdělání dětí v bezpečném a přátelsky nastaveném prostředí - mějme
to na paměti i v případě, že řešíme situaci skutečně problematickou.
© Sedmikráska [ skola@sedmikraska.cz, (+420) 57 57 53 923 ]